Myter om Network Marketing og arbejdet hermed

Myter opstår pr. definition af uvidenhed og frygt. En del myter opstår også fordi folk indenfor området ikke er klare i deres kommunikation og i forhold til de muligheder de præsentere for folk. Dette indlæg skal ses i sammenhæng med indlægget omkring respekten for branchen. Dette indlæg kan du læse her.

Flertallet vælger ubevidst at være bevidst inkompetent overfor noget de ikke forstår eller ikke ønsker at sætte sig ind i. Jeg vil her give dig værdifuld information omkring Network Marketing, arbejdet med Forever Living Products og samtidig gøre dig bevidst kompetent på området. Du er hjertelig velkommen til at dele informationen i dit netværk. Du er også til enhver en tid velkommen til at kontakte undertegnede.

Myter om Network Marketing.
Vi stiller skarpt på myterne om Network Marketing.

Der er en masse myter om Network Marketing.

• Mange tror kun at dem i toppen tjener penge.
• Mange tror, de fleste mennesker ikke tjener noget.
• De synes ikke det er et rigtigt erhverv og nogen tror at det er et pyramidespil.

Selvom vores Network Marketing omsætter over 1.000 mia. kr om året.
Selvom cirka 100 millioner mennesker er involveret i branchen. Selvom der udbetales over 1 mia. kr hver eneste dag i provision, selv om disse fakta er der, er der en masse misforståelser.

Jeg tror, at vi bliver nødt til at kigge indad, for at få et bedre image. Hvorfor siger jeg det? Jeg tror en masse af de opfattelser der er om vores branche er selvskabt. Nogle gange er vi så begejstrede, at det virker misvisende for vores produkter og vores mulighed.

Myter om produkter

Lad os tale om produkterne. Nogle produkter handler om vægttab, og nogle vil forbedre kvaliteten af nogens liv. Og det er alt sammen sandt, de kan forbedre kvaliteten af en persons liv. Men folk bliver så begejstrede, at de begynder at bruge påstande, som de ikke kan dokumentere.

De bruger påstande som: “Dette produkt kan det og det, hvis du ikke er 100% tilfreds får du alle dine penge igen”. Det er en mirakelkur. Det er et mirakel produkt. Det er et mirakel dit. Det er et mirakel, dat. Og de har ingen dokumentation bag påstanden, de hørte bare en anden sige det, så siger de det, og derefter begynder den næste person at sige det, og gæt hvor meget troværdighed, der giver vores branche? Jo mere hype, du hører, jo mindre troværdighed giver det.

Selv hvis du har haft utrolige resultater, selvom du føler, at dette produkt har helbredt dig, kan du ikke bruge disse påstande i dit salgsarbejde.

Hvordan skal vi så markedsføre vores produkter?

Der er produkter, der kan forbedre kvaliteten af en persons liv, og vi er nødt til at uddanne offentligheden, forbrugeren, den potentielle forbruger som kunde om de dokumenterede kvaliteter produktet har. Vi skal ikke hype det. Den dokumenterede sandhed om vores produkt er nok.

Myte – er Network Marketing en genvej?

Hvis du vil være iværksætter, er der så en genvej med Network Marketing? Jeg tror ikke, at der er. Der er bestemt fordele i Network Marketing i almindelighed og hos Forever Living Products i særdeleshed. Jeg tror Forever Living Products er en bedre måde. Hvis du har et iværksættergen i din krop, er Network Marketing og Forever Living Products en bedre måde end de fleste andre iværksættermuligheder, du kan vælge. Du får mere støtte her, end du får de fleste andre steder, men det er bestemt ikke let. Det er udfordrende. Det er hårdt.

Hvorfor der er så et stort frafald indenfor Network Marketing?

Fordi emnerne fik at vide, at det var et nemt. De fik at vide, at du bare skal arbejde 1-2 timer om dagen. De fik at vide, at du ikke behøver at sælge noget, produkterne sælger sig selv. De fik alle disse ting at vide, og de indså… jeg er nødt til at sælge og det er udfordrende. Det er et arbejde. Jeg er ved at opbygge en rigtig virksomhed her. Det er ikke, hvad jeg troede. Den person, der sponsorerede mig, de fortalte mig det var nemt. Og når det ikke er nemt og når det bliver en udfordring, så stopper de.

Myte – alle får succes

Det er ikke let, men det er det værd. Det er en myte at alle får succes med Network Marketing. Hvorfor skulle noget være anderledes hos os i Network Marketing? De fleste der starter en ”traditionel” virksomhed lykkes faktisk ikke.

Hvad skal vi gøre? Hvad er sandheden? Nogle mennesker bliver involveret til bare at bruge produkterne, og det er det. De får ingen indkomst. Nogle får et par kunder, og tjener måske nok til at dække udgifterne til deres egne produkter. Mange mennesker tjener en lille smule måske et par tusind om måneden.

De få, entreprenørerne der beslutter at arbejde virkelig hårdt, at gøre den ekstraordinære indsats, skaber de store indkomster og bliver økonomisk frie, men det er ikke mange. Sådan er det i alle områder af samfundslivet. Det er det samme her indenfor Network Marketing. Så når du fortæller nogen, at de ikke skal sælge, er det ikke sandt. Du er sælger. Du sælger ideer. Du sælger produkter. Du tilskynder folk til at handle anderledes. Det er, hvad salg er. Der er ikke noget galt med det.

Som Hr. Møller (Mærsk Mc-Kinney Møller) sagde:

Vi er alle sælgere, ingen er for fine til det!

Når du fortæller at det er nemt at få succes, er det ikke sandt. Det er hårdt arbejde, men det er det værd.

Hvis du er en iværksætter, er du en iværksætter. Du vokser og opbygger noget hele tiden.
Så uanset om det er to eller fem år man er om at bygge et fundament, men du skal stadig at støtte og bygge til fundamentet. Du er stadig nødt til at arbejde. Du er stadig nødt til at udvikle sig. Du er stadig nødt til at forbedre dig.

Network marketing er ikke let, men det er bedre. Det er ikke alle der får succes i Network Marketing og Forever Living Products. Men hvis du beslutter dig, at du virkelig ønsker at gøre noget med dit forretningsliv som selvstændig vil Forever Living Products give dig en mulighed uden grænser.

Mit råd er ikke at hype hverken produkterne eller muligheden. Det vil begrænse din fremtid, fordi folk hele tiden vil have en forventning om noget der ikke kan opfyldes, og de vil blive skuffet over dig. Hvis du angiver en forventning om, at, det er svært, men det er det værd. Vores produkter er værdifulde, men de er ikke den magiske kur “, så vil du få mere respekt.

Hvis du skulle have hørt nogle myter derude som ikke er afklaret her på denne side eller på siden om anerkendelsen af branchen så er du hjertelig velkommen til at gøre mig opmærksom herpå. Myter skal ligesom alt andet uforklarligt undersøges, udfordres og klarlægges. Kun herigennem bliver vi alle klogere, mere autentiske i vores kommunikation og hverdagen bliver nemmere.

 

Share This: